home
referenciák
fényképek
filmek
átépítés
aktuális
kapcsolat

Aktuális
 

2015.02.25.
Újabb fás feladat, de most nem méretpontatlan alkatrészeket faragunk, hanem egy faspecialista szinte a semmiből gyárt le minden darabot. Szépen halad, kezd kirajzolódni a BMW formája.


2013.10.01.
Ha nem lehet kapni egy 1932-es Mercedes-hez sárvédőt, akkor János nekiáll és lemezből készít egyet. Amióta van angolkerék, kicsit könnyebb megoldani a feladatot, de ettől persze még napok mennek el a látványos domborulatokból álló sárvédő legyártására.

 

2013.07.01.
Vannak pillanatok, amikor a karosszérialakatos mesternek át kell változnia asztalossá. Sajnos a fém utángyártott elemekhez hasonlóan az utángyártott fa alkatrészek sem méretpontosak. Rengeteg munka az összeállításuk, gyalulásuk, pótlásuk és igazításuk. Nagy munka, igazi kihívás, de megoldottuk.

 

2013.04.09.
Érkezett a műhelybe egy borzalmasan rossz állapotban lévő Lancia Aurelia, amelyhez elég nehéz lenne karosszéria-alkatrészeket találni, ezért számos darabot magunknak kell legyártanunk. Most éppen a többszörösen sérült és tákolt doblemezt építjük újjá.


 

2012.10.27.
A főnök koncentrál. Érdekes munkák kúsztak fel a horizontra, hamarosan akad majd kihívás bőséggel. Addig nem árt egy kis finomhangolás a francia szépségen.


 

2012.10.05.
Szóltak, hogy borzasztó hosszú ideje, felbakolva porosodik egy garázsban, nem lehetett nem megvenni. A kis Skodrinak jó az előélete, megérdemli, hogy új esélyt kapjon. Picit kell lakatolni és a két első sárvédőt fényezni. Nem vészes, remélhetőleg tavasszal már ismét róhatja az utakat.

 

2012.03.22.
Elhamarkodott volt kijelenteni, hogy a Jaguar hibátlan, mert jó angol autó módjára hamar rakoncátlankodásba kezdett. Az XJ felett volt némi tanácstalanság, de végül sikerült mind a hat hengert munkára fogni. A veterán autó bütykölés nem könnyű sport, hiába tűnik időnként faék egyszerűségűnek a technika.


 

2012.03.16.
Munkásruhában érkezett a királyfi, aki a Jaguár formát öltött Csipkerózsika orcájára csókot lehet. Lefordítva a mesét, jött Benedek, aki rávette Jánost, hogy keltsék életre a hosszú évek óta a műhelyben porosodó veterán gépezetet. Probléma akadt bőven, de a motor már szépen ketyeg, hamarosan következik a próbakör.


 

2011.09.07.
Hihetetlen, de végre elkészül a Triumph. A kárpitosmunkák sokáig elhúzódtak, probléma még a legutolsó simítások után is adódott, de minden megoldva. A TR3 megkapta a FIVA minősítést és már a műszaki vizsgán is túlvan. Hamarosan pattannak fel rá a rendszámok és indulhat a kilométerhabzsolás. Nemsokára fotók, videó és összefoglaló beszámoló.

A kor követelményeinek megfelelve időközben elindítottuk facebook oldalunkat (ide kattintva érhető el), ahova a tervek szerint rendszeresen töltünk majd fel érdekességeket.


 

2011.08.10.
Ezerrel zajlanak a kárpitozási munkák, ami alapvetően jó hír. Azonban a sima ügymenet ennél a fázisnál sem játszik, mindig akad megoldandó, nem várt feladat, ráadásul az egész sokkal nagyobb és időigényesebb munka, mint amire számítottunk. Minden esete a finisben vagyunk, az TR3 ma már teljesítette az első próbaköreit is.


 

2011.07.26.
A dolgok belassultak, a kárpitosra várunk. Elméletileg egyébként a Triumph, már majdnem útrakész. Az órák a helyükön, a motor kulcspöccintésre indul, működik a fékrendszer, illetve már váltani is lehet. Akad még néhány apróság, de nagyobb lélegzetvételű munkája már csak a kárpitosnak van. Amennyiben minden jól megy, hamarosan jöhet a vizsga.


 

2011.06.28.
Szépen halad a Triumph összerakása, már számos látványos alkatrész emeli az autó fényét, mint például a lámpák vagy a lökhárítók. A hűtőmaszk még csak provizórikusan került fel az elejére, hogy láthassuk az összhatást, ami egyre megnyerőbb. A műszerpanellel volt macera bőséggel, de már csak pici hiányossága van. Talán, ha jól lesz a következő napok bolygóállása, akkor az öreg angollal hamarosan lehet gurulni egy kört.


 

2011.06.21.
Végre megérkezett Angliából az alkatrész-utánpótlás. Az árak persze nem hazai viszonyokhoz szabottak, például egy 15x15 centiméteres zacskó tele gumidugóval nettó 18 000 forint. Márpedig a gumik nem helyettesíthetők mással, muszáj az elöregedett darabokat frissekkel váltani. Időközben megkezdődtek az elektromos munkák, a kárpitos is hozott újabb kész darabokat és egy ideig a szélvédő is elfoglalhatta eredeti helyét. Szóval épül-szépül az angol nemes.


 

2011.06.10.
Hihetetlen, hogy apró szöszölésekkel hogy szalad az idő. A minap picit besegítettem Jánosnak és belekóstolhattam az összerakás rejtelmeibe, illetve buktatóiba. A sárvédők díszléceit például kifejezetten macerás a helyükre applikálni, de még a pofonegyszerű szerkezettel megáldott szellőzőrostély összerakása sem két perc. Azért jó látni, hogy napról napra több alkatrész foglalja el a helyét, igaz bosszúságból is kijut bőséggel, most éppen az derült ki, hogy a vadonatúj első díszlécek sérülten érkeztek.


 

2011.06.02.
Az elmúlt napokban János sokat haladt az összeszereléssel, számos alkatrész foglalta el a helyét. A stabilizátor gond is megoldódott, kiderült ugyanis, hogy extrafelszerelésként rendelhető, ebben az autóban pedig nem volt és Zoltán, a tulajdonos azt mondta, hogy nem is lesz. A gyári állapotra kell törekedni.
Közben pár napig a szellőzőrendszer leégett motorja okozta a feszültséget, de úgy tűnik, sínen van a javítása.
Ma leginkább a hátsó sárvédőkkel gazdagodott az összkép és már azt is tudjuk, hogy a díszcsíkok feltétele nagyon macerás, időigényes munka.


 

2011.05.23.
Némi kölcsönizomerővel sikerült az újraegyesítés, a Triumph kasztnija és alváza ismét szorosan kapcsolódik egymáshoz. A ráemelési procedúra viszonylag eseménytelenül zajlott, igaz a karburátorsort és gyújtáselosztót gyorsan le kellett kapni a motorról, hogy még véletlenül se sérüljenek, illetve a kasztni is akadálymentesen landolhasson a gyárilag kitalált helyén.


 

2011.05.19.
A Triumph összeszerelése közben derült ki, hogy néhány alkatrész kimaradt a jóból, azaz a krómozásból, horganyzásból. A bevonatkúrák nem mennek sajnos az egyik pillanatról a másikra, kicsit várni kell mindenhol. Ráadásul előre nem látható problémák is felmerültek, amelyek megoldása szintén időigényes, így a kiteljesedés lassan halad. Kiderült továbbá, hogy nincs stabilizátor, de nem gyárilag, hanem erről az autóról tűnt el valahol, a pályafutás alatt. Nincs mese, pótolni kell valahonnan. Akad még munka a hűtővel, a hűtővízcsövekkel, a hűtőventillátorral és a kézifékkel is. A többi szerkezeti elem nagyjából már a helyén ücsörög az indulásra várva.



2011.05.08.
Az oldtimer Triumph felújítása lassan, de biztosan halad. Pár napja motorindítást tartottunk. Miután sikerült kiépíteni a beröffentéshez szükséges kábelezést, az önindító viszonylag hamar életre keltette a benzinégetőt, amely az első rövid járatás után a továbbiakban már pöccintésre indult. Jó volt végre hallani a TR3-as szívét duruzsolni. Miután a motor már büszkén feszít a végleges helyén, hamarosan ráemelhetjük a kasztnit az alvázra.


 

2011.04.23.
Végre elkészült a Triumph fényezése, pontosabban már csak két elemmel tartoznak. A kasztnival Pallus Tamás (a tréleres) lépkedett a műhelyig lábujjhegyen, volt aggódás útközben, hiszen az ördög sosem alszik. Időközben elkészült szinte minden, a motor összerakva, a vasak lekrómozva, az órák is pompáznak és a kárpitok is megérkeztek. Már csak az összerakás van hátra és természetesen nem csak az egyre izgatottabb tulajdonos várja, hogy végre beröffenjen a kis roadster.


 

2011.04.12.
A pákozdi, szezonnyitó Citroen találkozón készültek a képek. A jó hangulatú összejövetelen ismét színes paletta vonult fel, melyben feltűntek Tractionok, DS-ek és többek között különböző Kacsák.


 

2011.03.17.
Jánossal átmentünk ma a fényezőkhöz és meglestük a Triumph készültségi fokát. Szerencsére haladtak, a kittelési fázisokon lassan túljutnak, sőt vannak olyan elemek, melyeken már a vékony fillerréteg is ott figyel, azaz egy vizes csiszolás után már a végső zöld szín következik. Remélhetőleg a lendület kitart és hamarosan a lefényezett elemekről szólhat a bejegyzés.


 

2011.02.02.
Szegény BMW-t sajnos száműzni kellett egy időre a műhelyből, szükség volt a helyre. Viszont egy öreg autó felújításánál nem árt, ha akad némi írott szakanyag. A neten a legtöbben a Haynes-féle szerelős könyvre esküsznek, így gondoltam felhajtok egy példányt. Külföldön akadt is belőle bőven, de szerencsém volt, ugyanis árultak egy keveset használt darabot a Vaterán. Már meg is hozta a postás. A BMW 1500, 1502, 1600, 2000 Touring, 1602 & 2002 Owners Workshop Manual azt hiszem hasznos lesz még a munkálatok során, talán kevesebb kellemetlen meglepetés ér majd a szétszerelés és összerakás során, arról nem is beszélve, hogy a könyvben minden beállítási adat szerepel.


 

2011.01.17.
A kombi Citroen ID-t elvittem az új gazdájának, így öreg autó nélkül maradtam, ami tarthatatlan állapotnak bizonyult. Szóltak, hogy van, én pedig nem gondolkodtam sokat, kimentem Németországba, megnéztem és megvettem. Az új szerzeményem egy kabrió BMW, amely több tekintetben is ritka, hiszen még 2000 darabot sem gyártottak belőle, ugyanakkor ritka katasztrofális állapotban van. Igazából még én sem tudom pontosan, hogy mibe vágtam a fejszém, de a kihívásokat mindig is szerettem. A 1600-2 Cabrio pedig az a javából.


 

2010.12.02.
A napokban az autómozgatási feladatokat kellett kipipálni, ugyanis a Mercedes elkészült a fényezőknél, helyét pedig a Triumph foglalta el. Előreláthatólag hosszú hetekig fogják „simogatni” mielőtt megkapná zöld színét.
Veterán fronton kis szünet következik a műhelyben, legalábbis amíg nem érkezik meg az öreg bálna vagy nem eresztem le a Jaguárt az emelőről, hogy folytassam az abbahagyott munkát.


 

2010.11.27.
Elkészültek a TR3-as lemezmunkái, immáron minden pontján egészséges a vas. A fényezőkre kicsit várni kell, de ha minden a terv szerint halad, akkor hamarosan megkezdődik a hosszadalmas és fáradtságos fényezés-előkészítés. Addig is újabb különleges munka a láthatáron, remélem, napokon belül „kitölti” a műhelyt egy igazi ritkaság.

 

2010.11.20.
A pátyi műhelyben kasztnimunka terén szó szerint elérkeztünk az utolsó simításokhoz. A feladat most megtalálni a legapróbb huplikat is és eldolgozni őket, illetve a hézagok beállításának is eljött az ideje.
Miután a hátsó sárvédő a helyére került, az oldtimer Triumph elnyerte végső formáját, persze az összefüggő, csillogó fényezés és a rengeteg kisebb-nagyobb kiegészítő - mint például lámpák, díszlécek, kilincsek, tükrök stb. – nélkül a TR3-asban laikusok esetleg nehezebben látják még a klasszikus szépséget, de a végeredmény garantáltan megnyerő lesz.

 

2010.11.16.
Pillanatnyilag egy Triumph TR3-ason dolgozom. A tervek szerint az autóra egy teljes felújítási folyamat vár, amely - természetesen a beszerzés után - a szétszedéssel és homokfúvással kezdődött. A festék, kitt és rozsdarétegektől megszabadított, csupasz kasztni kapott egy alapozóréteget, majd következhettek a karosszériamunkák.

nyitóoldal - referenciák - fényképek - filmek - átépítések - aktuális - kapcsolat
minden jog fenntartva - veteranszabaszat.hu - Fekete János